ettehad

ettehad

نقشه شوم دست اندر کاران حکومتی برای دستمزد سال ۱۴۰۴!



نقشه شوم دست اندر کاران حکومتی برای دستمزد سال ۱۴۰۴!


✍️مرتضی شریفی


 احمد حیدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اعلام خبرِ آغاز  بر گزاری جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۴ گفته است پیش از آغاز چانه‌زنی در شورای عالی کار، "کارِ کارشناسی تعیین الگو حداقل حقوق و دستمزد آغار خواهد شد".

اینک دومین جلسه "نشست تخصصی دستمزد" بهمین منظور یعنی "تعیین الگو حداقل حقوق و دستمزد" برگزارشده است. نشستی برای سرکوب دستمزد کارگران!

اجازه دهید به نکاتی از سخنان مطرح شده در این نشست اشاره کنیم:

 "شرایط لازم برای رفتن به سمت دستمزد منطقه‌ای را داریم"؛

 "اگر فقط نیازهای کارگران را در نظر بگیریم، ممکن است دستمزدها به حدی برسند که فراتر از ظرفیت پرداخت بسیاری از بنگاه‌ها باشد که این امر می‌تواند منجر به از دست رفتن شغل‌ها و افزایش اشتغال غیررسمی شود"؛

 "تمرکز صرف بر حقوق کارگران و نیازهای آن‌ها ممکن است به کاهش سرمایه‌گذاری، کاهش رقابت‌پذیری صادرات و از دست رفتن شغل‌ها منجر شود"؛

 "باید از پیچیدگی‌های بیش‌ازحد جلوگیری کرد تا سیستم به‌هم نریزد و اجرای آن ممکن باشد"؛

این نکات و دیگر نکات مشابه مطرح شده در این نشست بخوبی نشان میدهد که حاکمان چه نقشه شومی برای دستمزد کارگران برای سال آینده در سر دارند!

اما کارگران در جواب حاکمان و سخنگویان آنها در نشست های کذایی مانند "نشست تخصصی دستمزد" میگونید عالی جنابان این شما هستید که این جهنم را برای کارگران بوجود آورده اید و این خود شما هستید که باید نهایتا در این جهنم بسوزید!

 کارگران میگویند ما نیروی کار خود را بشما میفروشیم و در ازای آن خواهان دستمزدی مطابق با بالاترین استانداردهای رفاه در این قرن هستیم! اگر پرداخت چنین دستمزد هایی باعث میشود که "سیستم" شما بهم بریزد پس موقع آنست که این سیستم دزد و چپاول گر هرچه زودتر بهم بریزد!

ما کارگران و دیگر اقشار محروم و زحمتکش، این مولدین اصلی همه نعمات در جامعه، خود میدانیم چگونه سیستمی را پی ریزی کنیم که رفاه و آسایش کارگران و دیگر اقشار محروم جامعه مقدم بر هر چیز دیگری باشد!

Report Page