💙

💙


الجزء العاشر



نكمل....

حمزه...​عشان خاطري​فرصه واحده بس...​عشان خاطر الايام اللي عشناها مع بعض...

إسراء​بتفكير....​حاضر يا​حمزه فرصه واحده بس...

حمزه بفرح... بجد.. أنا مش مصدق..

إسراء....​لا صدق..

وهوووب حمزه قام شايلها وفضل يلف ويدور بيها من كتر...الفرحه 

إسراء...​نزلني ي مجنون الناس بتبص علينا...

حمزه.....​احم انا اسف بس من كتر الفرحه عملت كده..

إسراء....​طب يلا نروح....!

حمزه...​يلا..

إسراء وحمزه وصلوا البيت..

حمزه...​تصبحي على خير يا سرسورتي...

إسراء بابتسامه بتحاول تخفيها... وانت من اهله..

حمزه...​بس كده...

إسراء...​قصدك ايه​ب بس كده...

حمزه...​قصدي كده...​وهوب قام بايسها في خدها...

إسراء​بغضب متماثل...

اه ي قليل الادب ي منحرف اللي إنت بتعمله ده..

حمزه...​وحشتيني اوي يا سرسورتي أمتي هتبقى مراتي بقي..

إسراء...​ادخل اوضتك ي حمزه ربنا يهديك..

حمزه لسه هيتكلم إسراء قامت داخله اوضتها وقافله الباب وراها جامد....

حمزه...​ماشي يا​سرسورتي...​صبرك عليا​بس....

إسراء​في اوضتها... فضلت سارحه شويه مع نفسها وتفكر لحد ما نامت....

نهار يوم جديد....​الكل ذهب إلى عمله...

حمزه صحي من نومه واخد شاور وقرر انه يروح يصحى إسراء...

حمزه راح عند اوضتها وفضل يخبط فتره كبير ومفيش رد...

حمزه شك انه ممكن يكون حصلها حاجه زق الباب برجله وفتحه

دخل لقاها مرميه عالسرير قرب منها بخوف...

حمزه...​إسراء إسراء انتي كويسه..

إسراء فتحت عنيها براااحه واستوعبت انه واقف قدامها قامت قايله بصريح...

إسراء....​اااااا اااااه انت بتعمل ايه هنا..

حمزه وهو يلتقط أنفاسه...

ي شيخه منك لله وقعتي قلبي

إسراء وهي شاده الغطاااا عليها.. انت بتعمل اي هنا بقولك...

حمزه بعصبيه...

هكون بعمل اي يعني بقره نايمه بقالي ساعه بصاحيها ومتردش دانتي لو اتقتل جمبك قتيل مش هتحسي...

إسراء​بارتباك....​أنا نومي تقيل واتفضل اطلع بره...

حمزه...​طالع انجزي البسي والحقيني بره...

إسراء بتعجب... ليه في اي..

حمزه....​لما تفوقي من الغيبوبه اللي إنت فيها دي هبقي اقولك...

بعد مرور الوقت.. إسراء خرجت لحمزه بره...

حمزه....​اركبي..

إسراء...​ليه احنا هنروح فين..

حمزه...​هخطفك انجزي... انتي مش هتروحي.. الجامعه

إسراء...​مفيش داعي انا هطلب أوبر...

حمزه...​نعم ياااااختي أوبر... طب اركبي احسن مركبك انا بمزاجي..​اخلصي.... اركبي

إسراء ركبت....

حمزه...​احم احم احم...

إسراء...​اييييه أنجز..

حمزه...​اي ي بنتي بتتكلمي كده اكنك بتكلمي واحد من الشارع..

إسراء...​لا عادي..

حمزه...​والله طب وحشتني ي سرسورتي

إسراء باحراج... حمزه ركز في طريقك لو سمحت..

حمزه...​مسك ايدها.. وبايسها وقام حاططها على قلبه... وقال.. قلبي ده تعب من بعدك وقسَتك عليا كفايه قسوه عشان خاطري...

إسراء​بدموع...​حاضر..

وفضل الصمت سيد الموضوع..

وصلت إسراء الجامعه...

حمزه متنسيش هبقي اجي اخدك..

إسراء...​ماشي ي خوياااا متتاخرش وسابته ودخلت...

عدااا​اليوم وحمزه جاب إسراء ووصلوا البيت...​وكل واحد راح اوضته لحد ما جه الليل...كل واحد مشغول مع أفكاره سواء إسراء او حمزه....

نهااار يوم جديد...

حمزه..راح يصحى إسراء..وفضل يخبط عالباب بس إسراء مين دي اللي هتصحي هيهاااات هيهاااات

فضل يرزع في الباب ويقول لنفسه معقوله مش سامعه ده كله

إسراء كانت نايمه متأخره ومعيطه كتير فكانت شبه غيبوبه...

حمزه ملقاش حل غير انه يفتح الباب ويصحيها...

حمزه حط ايده على عنيه... انتي ي زفته ياللي اسمك إسراء..

برضو مفيش رد..

شال ايده من على عنيه ولاقها نايمه في سابع نومه....

حمزه...​إسراء قومي عشان متتاخرش عالجامعه...

إسراء..فتحت عيونها براحه....​انت مين..

حمزه...​هكون مين يعني..

إسراء​بضحك... بتاع الملامين ههه ههه ههه ههه

حمزه...​إسراء مالك انتي لاسعتي...

إسراء...​ممكن سؤال..

حمزه...​اتفضلي..

إسراء...​عندكوااا شامبوااا

حمزه...​نعم يا​ختيييي

وبعدين حط ايده على دماغها ولاقها سخنه قال لنفسه اكيد خدت برد...

إسراء بقولك.. عندكوااا شامبوااا..

حمزه...​شامبوااا​اي ي ختي انا عندي شغل تاخدي..

إسراء...​لا ماما قالتلي متاخديش حاجه مش بتاعتك...

حمزه...​لا مش وقتك خالص افوقك ازاي..​فوقي ي بنتي انا ورايا شغل..

بعد محاولات من حمزه إسراء فاقت...

حمزه أخيرا... يلا اجهزي عشان متتاخريش عالجامعه...

حمزه...​إسراء بقولك انا كنت عايزك في موضوع مهم...

إسراء...​اي

حمزه...​لما تطلعي من الجامعه هقولك..

حمزه وصل إسراء الجامعه...

عدااا​اليوم بس إسراء كان لسه عندها محاضره بس متاخر... حمزه اتصل عليها وقالها خلصتي محاضرتك قالتله لسه محاضره بس متاخر... حمزه...​طيب هعدي عليكي نقعد في كافيه نتكلم شويه وابقي روحي الجامعه......

Report Page