💙

💙


الجزء الثامن..

إسراء....​حاضر يا​طنط... بس هتصل على ياسين الأول اطمن عليه وقمت معلياااا صوتها عشان حمزه يسمع....​

حمزه...​فضل يضحك عليها... 

إسراء قامت وراحت علي اوضتها عشان تكلم ياسين وتقله ان احنا مش عايزين نطول في الخطوبه عشان إسراء مبتحبش جو الرأس والكلام ده...​

إسراء...الو ي ياسين.. عامل ايه 

ياسين بقرف....​عايزه اي..​

إسراء نعم... 

ياسين... إسراء قولي عايزه اي انا مش فاضي انا ورايا شغل في الشركه قولي عايزه اي وخلصيني...​

إسراء...​انت بتكلمني.​كده ليه...​

ياسين قفل الخط في وشها... 

إسراء....​الو.. مفيش رد.. 

إسراء طبعآ ادايقت وخافت بقي ده ياسين اللي كان ببتكسف يقلي عامله ايه بيكلمني بالطريقه دي اومال لو اتجوزنا هيعمل فيا اي...​

نيجي عند​حمزه​تحت كان بيشرف عالتجهيزات عشان الخطوبه...​

إسراء طبعا...​جهزت ولبست فستان أنيق جدآ... 

مرات عمها... عروستنا جهزت.. 

إسراء...​ايوه يا​طنط اي رأيك 

مرات عمها....​بسم الله ماشاء الله قمر يا بنتي..​

إسراء​بكسوف....​شكرا.. 

نزلت إسراء مع مرات عمها وحمزه اتجنن لما شافها.. وقال لنفسه كبرتي ي سرسورتي واحلويتي اوي بس هتفضلي بالنسبة لي طفلتي وسرسورتي اللي انا بحبها...​

قعدت إسراء...​والضيوف طبعآ باركولها... وكانوا بيسألوهها على ياسين... إسراء في الوقت ده كانت قلقانه لأنها بتتصل عليه ومبيردش عليها...​

فجأه جه ياسين... 

إسراء....​اتاخرت كده الضيوف كانوا بيسألوا عليك....​

ياسين ....​إسراء..​

إسراء.​نعم ي ياسين في حاجه.. 

ياسين ...​أنا مش هكمل...! 🖤 

يتري​اللي هيحصل لما ياسين ميكملش مع إسراء...​

روايه أحببت صغيرتي​❤️​❤️ ❤️ 

متنسوش تصلوا عالنبي ♥️♥️♥️



نكمل...

ياسين.... أنا مش هكمل..

إسراء.....​نعم مش هنكمل ازاي يعني...

ياسين... أنا مش هقدر اكمل معاكي...

إسراء بغضب... انت جاي تقول لي كده يوم خطوبتنا طب والمعازيم دي هنقولهم اي الاستاذ حاسس انه استعجل في قراره...

ياسين....​إسراء ملوش لازمه الكلام ده دلوقتي انا اخدت قراري وقلت لعمك روحي له بقي وشوفي هتتصرفوا ازاي...

عم إسراء في الوقت ده كان مع حازم وبيفكروا هيعملوا اي في المصيبه دي...

حمزه....​متقلقش يا بابا.. أنا فكرت في الحل للقصه دي

باباها... حل اي ي بني المعازيم بدأت تتكلم

حمزه....​أنا هخطب إسراء...​عشان ميكنش شكلنا وحش قدام الناس..

عم اسماعيل... بس يبني إسراء...

حمزه....​مش وقته يا بابا المعازيم بدأو يتكلموا...

عم اسماعيل.. اللي تشوفه يبني..

حمزه مشي لقى إسراء بتعيط..

حمزه مسك المايك... احب اعرفكوا بنفسي انا حمزه...​ابن عم إسراء اللي هي هتكون خطيبتي...

الجميع بدأو يسقفوا..

نيجي عند إسراء...​طبعا كانت مصدومه...

حمزه راح عند إسراء...​مبروك يا عروسه...

إسراء...​اللي إنت عملته ده..

حمزه...​كنتي عايزانى اعمل اي يعني وكنتي عايزانا نقول اي للناس الراجل طفش...

إسراء بشك....​انت قلت اي لياسين...

حمزه...​مقلتش.​حاجه الواد هوا اللي مش عايزك...

إسراء...​حاسه انك ليك دخل في الموضوع ده...

حمزه....​انتي خلاص بقيتي خطيبتي.. أنا

إسراء...​ده في بعدك انا مستحيل اكون ليك انت فاهم الليله دي تخلص وكل واحد يروح لحاله انت فاهم...

خلصت الخطوبه وكل واحد رايح على اوضته...

حمزه...​إسراء..

إسراء...​عايز مني اي ي استاذ حمزه...

حمزه...​هتوحشيني

إسراء بصتله بنظره غضب وسابته ودخلت...

إسراء​فضلت تعيط وتقول لنفسها اكيد حمزه هوا اللي ورا ألموضوع ده هوا مفكر اني هفضل معاه ده في بعده... أنا بكرهك ي حمزه بكرهك....​ونامت...

حمزه...​كان فرحان جدا أن خططته نجحت وان خلاص إسراء بقيت ملكه خلاص ونام هوا كمان....

يتري​اللي هيحصل مع إسراء وحمزه هل إسراء هتفضل مع حمزه.....

روايه أحببت صغيرتي​❤️​❤️ ❤️

متنسوش تصلو عالنبي ♥️♥️♥️

روايه أحببت صغيرتي ❤️ ❤️ ❤️

في صباح يوم جديد..​حمزه صحي واخد شاور ولبس.. لبس شيك جدا وقرر انه لازم يروح يصحى إسراء...

خبط عالباب ومفيش رد.. افتكر انه إسراء نومها تقيل.. ف قرر يفتح الباب.. فتح الباب..

حمزه...​سرسورتي....​طفلتي... إسرااااااء

إسراء بخضه... اي في اي..

حمزه...​صباح الخير​يا قلبي..

إسراء​بقرف.....​صباح الزفت انت اللي جابك اوضتي وعايز اي مش كفاك اللي عملته إمبارح...

حمزه...​عملت ايه انا قلتلك انك انتي بتاعتي وخلاص بقيتي بتاعتي انا وملكي اتا لوحدي....

إسراء....​حمزه اطلع بره...

حمزه...​نعم..

إسراء بصريخ.....​بقولك اطلع بره

حمزه....​حاضر يا​إسراء بس انا نفسي في فرصه فرصه واحده بس وهصلح كل حاجه..

إسراء....​أمشي بقي..

حمزه...​حاضر..

حمزه طلع من عند إسراء..

واسراء فضلت تعيط على نفسها لأنها متأكده انه حمزه السبب انه ياسين ييسبها...بعدين اخدت شاور عشان تجهز وتروح الجامعه...

Report Page