❤️

❤️


البارت الرابع والعشرون

خلصت الخطوبة في سلام واليوم عدي وكانت كل حاجه جميلة وراقية 

وعدي وقت كل واحد مشغول ف شغله واسيل بتجهز للفرح وعمرو بيعمل تجهيزات وفي نفس الوقت الشغل مهم لان الصفقة الجاية مهمه وسيف بيفكر ازاي هتعامل مع مريم 

وامير وهنا ف حياته الخاصة 

ومحمد بيفكر هيعمل اي بعد ما عرف ان اسيل هتتجوز عمرو 

.................. 

عدي 15 يوم وكل حاجه كانت هادية ويوم الفرح 

اسيل عمرو كان مصمم ليها فستان مخصوص علشانها وطلع جميل عليها وهو كان مصمم بدلة وكانت جميلة

وكان فرح راقي بكل حاجه فيه وكان بيضم ناس مهمه كتير 

والجد كان فرحان ان حفيدة بيفرح وعمرو كان فرحان وحزين في نفس الوقت 

اسبل كانت طايرة من الفرح ان اتجوزت شخص زي دا وجميل بس الجاي يتري هيكون اي 

وزينب كانت مبسوطة والكل كان فرحان 

وانتهي اليوم وبدأت حياة اسيل مع عمرو اللي نصها هيبقا حجيم ونصها حب ونصها حقايق مستخبيه 

في بيت عمرو واسيل

اسيل: هنام فين 

عمرو: نامي مكان ما تنامي بس متقربيش من الجناح بتاعتي ولا تدخلى هناك محدش مسموح ليه غير سلوي وها صحيح ابقي اعملى الاكل الفتره الجايه وشغل البيت مشيت الخدم اجازة شهرين ومفيش خروج من البيت ولا دخول غير بإذن منى انا

اسيل بضيق: اوامر تانيه 

عمرو: لا واتفضلي شوفي اى اوصة نامي فيها

اسيل دخلت الاوضة واخدت هدومها ومكنتش عارفه تفك الفستان 

اسيل ف نفسها: دا وقته يعني دا وقته مش عارفه اى دا كل حاجه عكس اسيل دي حاجه معرفش اي دا والله لعرفك يعمرو واخليك تندم 

خرجت من الاوضة كان هو قاعد قدام التليفزيون بعد ما غير هدومه

عمرو لما شافها قالها نعم

اسيل: تعال اعملي الفستان مش عارفه اقلعوا 

عمرو: وانا مالي 

اسيل: اعمل اى يعني 

عمرو: اتفضلي ادخلى الاوضة دخلت ودخل وراها يعملها الفستان 

هو بضيق: مش عارف مش راضي يتعمل 

اسيل: مش هنام بيه معتش طيقاه 

وفجأه اتفك عمرو بتملك اعصاب ولف وشه خلاص شوفي هتعملى اى انا خارج وتعالى اعملى حاجه تتاكل 

اسيل: هاخد شور وابقا اجي 

خرج قعد ع التليفزيون تاني وهي اخدت شور ولبست هدوم بيت وخرجت 

عمرو غي نفسه الصبر يارب بدأنا اهو 

ودخلت المطبخ تعمل اكل وجبتوا وجت اعدت واعدوا يكلو وكانت عامله عصير

اسيل: ممكن احكيلك علي حاجه

عمرو: لا مش ممكن ومش عاوز اسمع بس من جواه عنده فضول يعرف 

متبقيش تمشي ف البيت كدا وانا موجو او اقولك متخرجيش من اوضتك احسن هناك شاشة وتكييف وكل حاجه اقعدي هناك 

اسيل: بس انت لازم تسمعني يعمرو مش عاوزه اضيع حبي ليك، عمرو انا بحبك

عمرو: بتحبيني لما بتحبيني عملتى اللى اتعمل دا لى يا اسيل كسرتي بخاطرى، عرفت دلوقتي لي مكنتش موافقه علي طلبي لما قولتلك انى بحبك، متلعبيش عليا كفايا 

اسيل: بس انا والله ملعبتش عليك انا فعلاً بحبك وعاوزه اننا نعيش في سعادة 

عمرو: احكي بس اي حرف كذب هيبقا ولسه هيتكلم موبايلة رن وكان سيف

اسيل في نفسها: دا وقته يا عمرو كل مره اجي اتكلم يحصل حاجه

عمرو: انت بتقول اي يسيف ازاي دا حصل 


......... 

زينب في البيت لمريم

يارب تكون اختك اتكلمت وقالت الحقيقة 

مريم: يارب يماما ننام الوقتي نرتاح ونشوف بكرا هيحصل اى ونروحلها

زينب: قومي يحبيبتي قومي هاخد شور وانام انا كمان

وقاموا نامو 

ياتري النصيبه اللى حصلت مع عمرو كانت اي وهيحصل اي 

...............

جد عمرو بقلق: ياتري عمرو هيعمل اي

فريد: متقلقش يا باشا عمرو بيه قدها 

الجد: يارب الجاي خير يارب، اكيد اللي عمل كدا الاسواني

فريد: عمرو بيه مش هيكست يا باشا

الجد: قوم نروح البيت عند عمرو

فريد: بس يا بية

الجد: قوم يا فريد مفيش حد غير البيت مينفعش تفضل لوحدها

فريد: ماشي يا بيه واخدوا وراحو عند اسيل 

................... 

عمرو: انت بتقول اي يا سيف ازاي اقفل انا جاي ف الطريق

سيف: يصحبي خليك مينفعش

عمرو: اقفل يا سيف 

وطلع يلبس علشان يخرج

اسيل قامت بخضة: في اي يا عمرو 

عمرو: المخزن اتحرق كان فيه الصفقة الجديدة اللي هتتسلم

اسيل بحزن: لا إله إلا الله خير يعمرو وحط ايديها علي كتفه وقالتلو هتتعدل 

فاصل####

" يا ليت استطيع احتضانك الآن لأهون حزنك واقول انه لا بأس سيمر كل هذا يا عزيزي ، يا ليت استطيع القول والبوح بالحقيقة لأكون معك دائماً واسير واتجول ف كل طريقاً تتجه إلية، لأطبع قبله علي خديك والمس يدك الدفئة لأتحمي بك دائماً"

عمرو: ربنت يسهل لما اجي هنتكلم ف موضوعك ومتقلقيش ونامي 

وفجأة الباب خبط

عمرو بص لأسيو وقالها 

ادخلي البسي هدومك وانا هشوف مين 

اسيل هزت راسها ودخلت لبست اسدال وخرجت 

وكان جد عمرو 

وعمرو طلع يلبس وخرج واسيل اعدت مع جده واعدوا يتكلمو

الجد: متقلقيش خير

اسيل: يارب يجدو

الجد: انا عارف انك مظلومه يبنتي 

اسيل بصدمه: انت بتقول اي يجدو

الجد: يبنتي عمك دا ظالم هو أنتي مفكره أن اللي بين عمرو وعصمان شغل وصفقات، يبقا تفكيرك غلط اللي بينهم اكبر من كدا 

اسيل: يعني اي

الجد حمدي: اللي قتل اهل عمرو هو عصمان

اسيل وقامت وقفت أنت بتقول اي يجدو يعني اي يعني اليوم اللي سمعت فيه الكلام دا وانهم هيقتل اتنين كانو اهل عمرو يعني اي 

يعني كل اللي أنا فيه دا متعلق بعمرو وبدأت تعيط

الجد قالها اقعدي واهدي وبدأ يحكي 

##هاجر ماضي

##جفون الحب

Report Page