❤️

❤️


البارت العشرون

اسيل: انا موافقه 

عمرو: انتي بتقولي اي يعني، دا اخر قرار بعد تفكير يعني، عالعموم يعني انتي اللي كسبتي تفكير صح 

اسيل وهتدمع: تمام تقدر تيجي نتفق علي كل حاجه

عمرو: تمام النهارده الساعه 9 هكون عندكم 

اسيل: تمام

اسيل لزينب: ماما انا وفقت علي طلب عمرو وهيجي النهارده يتقدم الساعة 9

زينب: وزغرطت الف مبروك يحبيبتي ربنا يجعل الجاي كله خير ليكي 

اسيل بزعل: بس يماما اومال لو مش عارفه اللي فيها

مريم: سبيها يماما مس نافعه في حاجه غير النكد والعياط حد يتجوز همرو الزيات ويبقا زعلان انا بجد مش مصدقه عندنا بدل الخطوبة اتنين وبعدين سكتت 

اسيل: خطوبة مين!! 

زينب: خير يارب

مريم: امير هيخطب هنا اخر الاسبوع

اسيل: بجد الف مبروك ليها مشوفتهاش من فتره

زينب: ياخير الله ربنا يتمم بخير

مريم: اهو اتقدم وقرأ فاتحه وهيخطب وجواز علطول ان شاء الله 

اسيل: تمام شوفوا هتعملو اي وانا هدخل اوضتي

مريم: مش هتنزلي تجيبي فستان او حاجه 

اسيل بضحكه سخرية: طبعاً اصل انا هجيب فستان لواحد هيتجوزني شفقه

زينب: يبنتي بكرا تعرفي انك محدش لمسك لو تصدقي، انا دخله 


........................ 

عمرو بعد ما كلمها روح البيت 

ورن علي سيف وامير راحوا ليه 

امير: خير يبرنس بس قبل اي نكد انا هخطب هنا

عمرو بفرحه وضحك: هتخطب ياض، الف مبروك يحبيبي 

سيف: اي دا اي دا عمرو بيضحك الحق ياض 

امير: القيامه هتقوم ولا اي يجدعان شوفوا كدا سخن يعم ولا الحرارة حلوه لا وقالي يحبيبي 

عمرو: تصدقوا انا غلطان لازم المعامله الزفت 

امير: خلاص خلاص 

سيف: المهم جبتنا علي استعجال لى 

عمرو: انا رايح اتقدم لأسيل النهارده 

امير: حرام عليك البت دي والله

عمرو: انت مالك انت

سيف: افضل كابر كدا وانكر حبك وباين انك شفقان عليها وبس جدع جدع

عمرو: انا مش جايبكو هما تأنبوا فيا، انا بعمل اللى اى حد مكانى هيعملو وبعديه هي قالت بلسانها انت عاوز منى اى مش كفايا اللى حصلي

سيف بكسره علي صحبوا اللى متأكد انه بيحبها: يصحبي م عارفه اقولك اى اعمل اللى انت شايفه صح

امير: علي خيره الله يعريس هيجي معاك بقا 

عمرو: لا هروح لوحدي وهطلع من هناك علي جدي ف اسكندريه والشركه معاكم الكام يوم دول لحد ما ارجع فريد بيقول فاق وانا هجيبوا معابديا هنا يقعد ف الفيلا بتاعتو اللى هنا وهجيبوا علشان 



نعمل الفرح علطول اول ما يخف واها متقلقش هاجي خطوبتك انا هروح وارجع اخر الاسبوع

امير: يسلام صحبي صحبي يعني مفيش كلام وهنا سلوي دخلت فاكرين سلوب 

سلوي: عمري بيه الاكل جاهز

عمرو: شكراً يسلوى، يلا يرجالة

سيف: وكمان اكل اى الكرم دا كله 

امير: انت مش لسه واكل من شوية يبني اى دا

سيف: بس اكل سلوي بقا متقوليش اكل مطاعم

امير: عندك حق قوم قوم

عمرو بعد ما خلصوا اكل وشربوا القهوه مع حديث عن اسيل وخطوبة هنا وامير والحديث طال بينهم وجيت الساعه 7ونص 

عمرو: هقوم البس واجهز الدنيا علشان الحق

امير: مش هتجيب ورد او شكولاته حتى

عمرو: لا

سيف: قلبة قاسي يقوم يعم نمشي 

امير: ابقا طمنا عليك بقا 

مشيوا وعمرو طلع اخد شور ولبس طقم عبارة عن بنطلون اسود وقميص اسود وحزام اسود وساعه وكوتش ابيض ورش برفان وجهز هدوم يسافر بيها وخرج وقال لسلوى انه م هيجي لمده اخر الاسبوع

عمرو وهو في الطريق شاف محل ورد وافتكر كلام امير

ف نزل جاب تشكيلة ورد رقيقه زيه

واخدها ومشي 

.............. 

محمد: يااه مش مصدق انا الصفقة دي خلصت ووزعنا كل حاجه وكسبنا كمان 

عصمان: كان لازم نكسب دا احنا بعنا اضعاف

محمد: كدا ننزل القاهره بقا

عصمان: لا لما نسوف الصفقه الجديدة والدنيا انت عارف لو تمت هيبقا معانا فلوس تقضي علي الزيات وعيلتو

محمد: ايوا كدا لازم نقضي عليهم

.................... 

اسيل: يماما كدا حلو هلبس اى يعني 

زينب: كدا حلو اى لبسه كچول وتقولي حلو لا دي اختك لبسه دريس وشكلها احلى منك

اسيل بصتلها وضحكت ضحكه عالية من زمان مضحكتش كدا وقالت: دي اللى مش نافعه غير ف اكل 

مريم وهي اعده بتاكل علي سرير اسيل: مالها دي علي الأقل فرفوشة مش زيك 

مامتها: يحبيبتي البسي الدريس الاحمر دا هيبقا حلو عليكي 

اسيل: يماما لا مش عاوزه كدا حلو 

مامتها: لا هتلبسيه يعني هتلبسي يا اسيل 

مريم: البسيه وخلصينا بقا 

اسيل: اوف انتو محسسنى ان كل حاجه بجد يعني 

مريم: انا قايمه خارجه م قدامها قولتلك متنفعش في فرح 

الام: انا ماشية ومتبقيش تلبس الدريس وفجأه الجرس رن 

وهي خارجه، شوفتي اهو جه عشر دقايق لما انادي عليكي تخرجي وعالله اشوف لبسه اللبس دا 

#هاجر ماضي

#جفون الحب 

................

Report Page