🖤

🖤


"عاشفي الغامض"

"الجزء السابع والأخير"


ماجد : ارجعي ب الزمن .. 12 سنه عدواا .. افتكري لما كان عمرك 8 سنين .. جارك عمو فادي و مراته طنط هبه و ابنه جوااد ...

تيا : ايوا فكراهم مالهم

ماجد : مالهم اي جووااد .. ابن الجيراان اللي بيحبك دلوقتيي ..!!

تيا : بس ده اكبر مني ب 11 سنه !!! حبني ازااي ؟؟!

حور : بطلي هبل ي تياا .. كمل ي ماجد ..

ماجد : مش من الصدفه انهم كانوا جيرانكوا ! مش من الصدفه كل اللي حصلك الفترة اللي فاتت و لما طلعلك منه لله بقي ده سامح !

تيا : و هو ماله سامح بالموضوع ؟؟!

ماجد : مش سامح ابن عمك فؤاد ؟؟

تيا : للأسف

ماجد : جواد ابن عمتك برضه

تيا : نعممم !!

ماجد : لو سألتي بابا حضرتك و ملفش و دار في الموضوع هتلاقيه عارف ..

اروي : اهدي ي ماجد كده و احكي براحه براحه ..

ماجد : طيب .. هوووف .. ، كان فيي زمااان 3 اخواات .. محمد اللي هو بباكي ي تيا و فؤاد ابو سامح و هبه ام جواد .. هبه كانت بتحب فادي ابو جواد .. و فادي ده اصلاا كان زميل بباكي في الجامعه و كانت سُمعته وحشه ! ف طبعاا لما جه اتقدم ل هبه اترفض نهائي .. ف هربت هبه و اتجوزته و سافروا برا و لما خلفت .. حبت ترجع تاني .. ، و لما رجعت و سكنوا جمبيكوا .. ، ابوكي و عمك لما عرفوا ان هبه خلفت و جابت ولد كمان .. ، قرروا يقاطعوهم نهائي بس والدك محبش تحسوا بحاجه و كنتوا بتخطلتوا بيه عادي و انتوا مش عارفين ان هبه ده اصلا عمتكوا! لكن لما هبه ماتت بعديها بسنه محمد طرد فادي و ابنه م البيت و انكروا ان جواد انه ابن هبه .. كبر جواد و اتعرفت عليه و عرفت كل الكلام ده كله و من سعتها من زماان و جواد هيموت و ينتقم من محمد و فؤاد ..


تيا : نعممم !!! ده باباااا ينتقم منه اييي ؟؟!+ اي علاقه الكلام ده كلهه ب أنه بيحبنييي فهمنييي ازااااي


ماجد : جواد مستحمل اصلاا من بباكي لكن هو انتقم اصلا خلاص من عمك فؤاد ب سامح


تيا : يعني جواد اصلاا اللي قتل سامح !!

ماجد : خطط لكن مقتلش !

تيا : تفرق هياا !!

( تقوم م السرير و ماسكه شعرها و تلف حوالين نفسها .. )


تياا : خليني اقابل جواد بتاعك ..

ماجد : متأكده ؟؟

تيا : متأكده و هو فييها حاجه ده كمان ؟!🤨

ماجد : خلاص ي ستي براحتك..


ماجد و يقوم : طب انا ماشي بقي و هبقي اقول ل حاتم .. ااه سوري جواد .. هو هيبقي يجيلك استنيه في اي لحظه ..

تيا : طيب ..


( يخرج ماجد .. )

حور بإنفعال : كنتي بتزعقي في ماجد لي ؟!

تيا بقرف : عايزة اي ي حور

حور : والله مالهوش ذنب تقعدي تزعقي فيه

تيا : حور انا مش قادرة اتخانق معاكي اهدي !!

حور : اهدي اييي ..!


( و مرة واحده .. تقع حور ع الارض مغمي عليها .. ! ،.. يعدي وقت .. واقفه تيا و اروي و ماجد و مصطفي و زياد و عمر قدام اوضه الكشف بتاعه حور .. شويه و يخرج الدكتور م الاوضه يقربوا منوا بقلق .. )


عمر و ماجد بسرعه : اي ي دكتور حور مالها ؟!!

الدكتور : للأسف جتلها جلطه في المخ و هتقعد معانا في العنايه المركزه !

الكل : ايييي ؟!!!!

تيا بصدمه : و اي السبب ي دكتور ؟!!!

الدكتور : هي السبب مكانتش بتاخد بالها من صحتها بتشرب و بتاكل في سكريات كتيرر !! و الفترة الاخيرة كانت نسبه السكريات عندها عليا ادت ل جلطه في المخ في وقت الانفعاال اللي حصل ..


اروي : ازاااي ده كانت بتهتم بصحتها كويس جداا و بتهتم بالرياضه !

زياد : ده حتي وصلت انها امتنعت عن شويه م الاكل !

الدكتور : معرفش بقي .. دلوقتي هتتنقل ل العنايه المركزةة .. ل مده لحد ما تخف و ادعولها ب الشفا ..


( يمشي الدكتور .. الكل واقف مستنين يخرجوا حور ينقلوها .. واقفين جمب بعض و تيا مسهمه و تكلم بتلقائيه .. )


تيا : انا السبب !!


( يبصلها الكل بإستغراب ..! )

تيا : ايواا انا السبب انا اللي زعقت فيك ي ماجد ! ايوا هي اضايقت بعد ما مشيت ع زعيقي ليك !! خلتني اتخانق معاها ! خلتها تنفعل عشنن يحصل ده !! لييي انا السبب لييي ؟!!


( تنهار تيا .. تجري عليها اروي تمسك فيها و تحضنها و تهديها .. يبص الشباب ليها بصدمه ! .. يخرجوا حور م الاوضه بنقاله و يمشوا بيها .. يمشي الكل وراهم بحزن .. تعدي مده .. الشباب كل شويه يتناوبوا قدام الاوضه .. مستنين ذرة امل ب حور .. ماجد موجود قدام الاوضه من اول ما حور دخلت مبيتحركش .. و كان سعتها ميعاد ان تيا هي اللي تقعد .. )


تيا و تقعد جمب ماجد : ماجد روح ي بني روح غير هدومك و استحمي و ارتاح شويه ! بقالك 3 ايام هنا مش بتتحرك !.. كمان لا بتاكل و لا ترضي تشرب حاجه غير المايه !

ماجد : تيا سيبيني في حالي و نبي انا مش ناقص .. انا كل اللي هاممني دلوقتي حور ! هتقوم امتي ! وحشتني اووي ..

انا مش هااممني اكل ولا شرب ولا حاجه حور تهمني ..

وحيد اوي من غيرها

حياتي عبارة عن بني آدمه اسمها حور

اطيب قلب شوفته في حياتي

احلي و اجمل بنت عيني شافتها

مش عارف اتقبل الحياه من غيرها .!

كنت طول الوقت لما الاقي جواد بيراقبك افتح انا و اراقب حور.

اتأمل نظرتها

ضحكتها

تعابير وشها

طريقتها في الكلام

كنت بتوجع اوي لما الاقيها مضايقه عشان عمر اللي مش مديها اي اهتمام و بيبقي نفسي سعتها اروح احضنها و مأحسسهاش ب الوحده

وحشتني اوووي ي تيا

وحشتنااااااااااي


تيا و تعيط : مش لوحدك والله ي ماجد ! حور ده اختي !! انت عارف يعني اي اختي !؟ يعني روحي نبضي اللي معرفش اعيش من غيره ! انت مش زعلان اكتر مني عليها ! انا مضايقه اوي ان انا اللي خليتها تتعصب ! كله اصلا بسببي !! مافيش حاجه بتيجي من ورايا غير المصايب ! تعبانه اوي من غيرها .. انا واروي صداقتنا مش هتكمل غير بيها قلبي بيتقطع كذا حته من اول ماراحت في الغيبوبه بموت في اليوم يجي ميه مرة عشانها .. حتي انت عارف بقيت اكتب انا و اروي المحاضرات مستنينها تخرجلنا عشان نديهملها و متكنش حاجه فاتتها و تطلع من اوئل الدفعه زي كل مرة

.. مستنينها تخرج تجبلنا حقنا من دكتور سامي " و تبتسم وسط عياطها " كانت دايما بتصده لما يهزء اي واحده فينا او حد م الشباب حرفياا هي اطيب خلق الله بعشقها اوي و نفسي تقوملنا بالسلامه ..


ماجد: هتقوملنا ان شاءالله هتقوملنا ..


( تعدي ثوانِ في سكوت .. تبص تيا ل ماجد و هي متردده .. )


تيا : ما .. ماجد

ماجد : نعم؟

تيا : ولا اقولك خلاص ..

ماجد : اي ي بنتي قولي متخافيش..

تيا : مش حكايه خوف بس ..

ماجد و يقاطعها: هتسأليني عن جواد مش كده ؟؟

تيا : الصراحه اهه اترددت اسألك عشان الوقت اللي احنا فيه صعب و مش وقته خالص

ماجد : ع العموم انا كلمته اصلا " و يريح دماغه ع الحيطه " تلاقيه زمانه جاي

تيا بخضه : دلوقتي !

ماجد : اهاا

تيا : انا خايفه اوي !

ماجد : متخافيش ي تيا جواد مش هيعملك حاجه .. بالعكس انا اللي اخاف عشان حكيتلكوا من غير اذنه حتي .. ، و مخطته باظ

تيا : هو مكبر الموضوع اوي اصلا

ماجد : اها ..


في الجامعه ..


الشباب قاعدين بحزن في الكاڤيتريا .. يقربوا منهم نورهان و سلمي ..

سلمي : اي ي شباب اي الاخبار في جديد عن حور ؟؟

زياد : زي ماهي ولا حاجه

نورهان : يرب تقوم بالسلامه

الكل : ي ربب ..

اروي : مش ناويين تيجوا تسألونا ع المكان و كده عشان تزروها ولا اي ؟؟

نورهان : احنا كنا جايين اصلا نسأل يعني

سلمي : ايوا اصل اليومين اللي فاتوا كنا مشغولين و مش عارفين نلاقي وقت نكلمكوا فيه

اروي : طبعا اذا كان صدق او كدب ربنا هو الوحيد اللي عالم ..


( و تاخد اروي بعضها و تقوم م ع الطربيزه .. يقل توتر سلمي و نورهان .. )


نورهان : طب نستأذن بقي

سلمي : يلا سلام ..

عمر : سلام


زياد : انا شاكك في البنتين دول !

عمر : شاكك فيهم من انه ناحيه يعني ؟؟!

زياد : يعني انت مش واخد بالك خالص ؟؟!

عمر : واخد بالي من اي يعم قصر و احكي !

مصطفي : بص صفي مخك و اربط احداث حصلت ..

اولاا عمرك شفت سلمي و نورهان عاملوا حور بطريقه كويسه ؟؟! فاكر لما سلمي اتريقت ع حور عشان مرضها ! ( يفتكر عمر و يوسع عينه ! ) ولو واخد بالك ان سلمي معجبه بيك !

عمر : الصراحه واخد بالي من طريقتها و تصرفاتها اللي بيدل ع كده بس اي العلاقه بين انها بتحبني و مش بتحب حور ؟!!

زياد : علاقة واضحه جداا !

مين اكتر واحده قريبه منك ؟؟!

عمر : حور

زياد : مين اكتر واحده بتفضيلها وقت عشان تقعد معاها؟!

عمر : حوور

زياد : مين اكتر واحده بتحبها !!

عمر بأسف : حوور ايوا انا بحبها بس زي اختي اعرف انها بتحبني و بضايق جدا لما اجرحها .. بس عشان متتعشمش فيا .. من كتر حبي فيها اخاف عليها مني .. عشان كده لما عرفت ان هي و ماجد اعترفوا بحبهم اطمنت انها هتبقي مع واحد هيفرحها و يحبها بجد انتوا عارفني مش بثبت ع حال .. و ده حاجه تخنق اي حد انا ذات نفسي بتخنق مني .. ااه انا تافه و بحب الهزار بس في الجد محدش يعرف يواجهني !


مصطفي : انت مريض نفسي يلاا ازاي كابت كل ده في نفسك !

عمر : عادي

زياد : كل الكلام اللي قولته ده سلمي و نورهان شايفينه و حاسينه هم من بعيد عشان كده هيعوزوا يقضوا ع حور و سلمي تبقي هي اللي قدامك

عمر : اي الشر ده ؟؟!

زياد : والله في ناس كده كتير مافيش حد كويس .. لو عاوز تتأكد ان هم السبب جرهم في الكلام بنات و هيحكوا ع طول !

مصطفي : ع فكرة لاء انا مبعرفش ازحلق كلام من اروي

يضحك عمر : اروي بقي


( تيجي اروي من بعيد بتنهج و تجري عليهم و تقعد . )

اروي : شباب عرفت سبب غيبوبه حور !!


( يعدي وقت .. المشهد بيجي من ضهر جواد .. ماشي في طرقات المستشفي .. يدخل من بعيد ع الطرقه اللي فيها تيا و ماجد .. ماجد يبصله و عرفه من بعيد .. )


ماجد بإبتسامه : عاشقكك جه

تتخض تيا و تبص ع الجهة اللي باصص منها ماجد : ي ربنااا

تيا : ماجد انا خايفه اوي

ماجد : اهدي بقي يخربيتك ..


يكون جواد وصل قدامهم و باصص ل ماجد بإبتسامه .. ماجد و يقوم ..

ماجد : طب اسيبكوا لوحديكوا بقي .. انا تحت في الاستقبال لو عوزتوا حاجهه ..

تيا و تبصله بشفقه : متمشيش


( يبصلها ماجد و جواد فيضحكوا .. يمشي ماجد و يقعد مكانه جواد جمب تيا .. تبعد من جمبه شويه .. ف يقرب هو .. و كذالك لحد ما كانت قربت تقع .. يمسك ايدها و يجذبها ليه في حضنه و يكون ماسك ايدها المجبسه جامد .. )


تيا بصريخ : اااااه ايدييي

جواد : ممكن متسرخيش ؟؟!

تيا : طيب ابعد ايدك عشان ايدي وجعاني اوووي

جواد : طيب هووف..


( يشيل ايده بس متبتها ع الايد التانيه عشان متبعدش عن حضنه .. انفاسها متسارعه نبضات قلبها صوته عالي و كأنه هيخرج من جسمها ! .. )

جواد : سؤال انتي خايفه ليي ؟؟

تيا : منك !

جواد : انتي شيفاني هاكلك يعني .. كمان انتي اللي طالبه تشوفيني انا جاي عشان سيادتك عاوزاني مجيتش من فراغ يعني

تيا : الصراحه يعني كنت عاوزه اشوفك .. طبعاا انت عارف ان ماجد حكالي كل حاجه

جواد : طبعاا .. و اصلا عاوز اسألك سؤال ..

تيا : طب ممكن تخرجني من حضنك و اسأل براحتك متخافش مش ههرب منك

جواد : انا متأكد انك مش هتهربي مني بس اصل اللحظه ده كنت مستنيها بقالي كتير ..


( تحس تيا ب أمان ملهوش نهايه في حضنه .. ترتاح في قعدتها و تريح راسها ع صدره .. يبتسم جواد و يملس ع شعرها .. )


جواد : كنت هسألك اللي عملته ده كان من حقي ولا لاء

تيا : و هو اي اللي انت عملته

جواد : ع اني قتلت سامح ..

تيا : بص ي جواد .. سامح اصلا مشكلته كانت معايا انا مش معاك مشكلتك اصلا مع بباه يعني كان ممكن اخرك تخسره في ارباح شركته مثلاا ..مم تخليه يفلس كده ..

جواد : مشكلتي مع الاتنين سامح كان عارف كل حاجه خالي كان معرفه ..و انا اصلا مكنش في نيتي اني اقتله نهائي !! بس لما عرف اني وراكي و بحبك و انك اغلي حاجه عندي حب يضايقني بيكي !! و عمل اللي عمله ! و كان هيتجوزك مع اني قبليها كنت مهدده لكن لما اصر ملقتش قدامي غير اني اخلص عليه ..! خلصت عليه عشانك عشان انتي غاليه عندي اوي و اللي يدوسلك ع طرف انا هنهيه انتي فاهمه ! مأحبش انك تكوني مضايقه مأحبش انك تكوني لحد غيري و شفتي اللي عملته يا تري هتقيمي نسبه حبي ليكي ل كام بعد كل ده

تيا : خشروميه في الميه طبعاا ي بشهه انت بتتكلم في اي انت عارف انا فرحانه فرحانه اني لقيت حد يحبني كده انت عارف طلع كلام خوخا صح ان في عاشق غامض ليا .. فرحانه اوي ي جواد فرحانه اويي

( تدخل في حضنه اكتر .. يفرح اوي و يحضنها .. )


جواد : بعشقكك اووووي

تيا : مش هنكر ان حبيتك خالص * بعشقك ي بني والله*


( تخرح تيا من حضنه .. )

تيا : بس انت عارف فرحتي مش هتكمل غير لما حور تقوم

جواد : هتقووم ! ثقي ب الله هتقوم ان شاءالله ادعيلها بس ع طول

تيا : ما انا بدعي ع طول امتي الدعوه هتستجاب


( يحط ايده ع ضهرها و يطبطب عليها .. يجي الشباب كلهم و معاهم ماجد بيجروا .. ! )


اروي : تيا تيااا الحقي !!


تيا تقوم بخضه : في اي ؟؟!!

عمر : عرفنا سبب اغماء حور !

تيا : وهو ؟؟


*فلاااااااااااااااااااااااش باااااااااااااااااااااك*


( تيجي اروي من بعيد بتنهج و تجري عليهم و تقعد . )

اروي : شباب عرفت سبب غيبوبه حور !!

عمر : ازاااي ؟؟!

اروي : طبعاا شكي طلع في محله و سلمي و نورهان هم السبب

زياد : شفت يسطط

عمر : ازااايي احكيلي عرفتي ازااي اصلااا!

اروي : بحكم اني انثي .. انا قصدت اتكلم عن حور قدامهم .. عشان اول ما يبعدوا عنا هيتكلموا عن نفس الموضوع .. ف عشان انا ذكيه مشيت الاول قبليهم و لما مشيوا من عندكوا شغلت التسجيل الصوتي عشان لو في اي حاجه اقدر اثبتهالكوا .. و اللي حصل ..


( تطلع الفون بتاعها و تشغل التسجيل ..)


سلمي : ي ربيي ع ارويي.. عيله بنت جزمه !!

نورهان : ده سوسه بتركز في التفاصيل بنت المنتنه !

سلمي : انا خايفه مخططنا يكشف

نورهان : مش هيكشف غير بغبائك اصلا

سلمي : نورهان بطلي طريقتك ده ! انا مش عارفه اي اللي خلاني اسمع كلامك م الاول.. البنت لو ماتت عمري ما هسامح نفسي ابداا انا مش عارفه عملت كده ازااي عشان اجذب عمر ناحيتي ! و برضه ولا حاجه اتغيرت ! و عرفتي في الاخر ان هي ارتبطت ع طول قبل ما تروح في الغيبوبه ..

نورهان : سلمييي !! اتنيلي اتكتمي لو حد سمعك دلوقتي مش هيحصل طيب !

سلمي : ياريت يكون حد سامعنا نفسي اخلص م القرف اللي انا فيه..


( يتقفل التسجيل .. )


*باااااااااااااااااااااك*


تيا : سلمي و نورهان السبب؟؟!!!!


اروي : اهاا

تيا : طب و هتعملوا اي

جواد : اكيد هتبلغوا البوليس !

زياد : معلش حضرتك بس انت مين اساااسا


تيا : اللي سلط ماجد يكلمك ي زياد

( يتكسف زياد في نفسه .. )


اروي باندهاش : اي ده انت جواد ؟؟! .. انت قمرر اووي .. مينفعش تحبني مع تيا ؟؟


تيا : بت انتي بتقولي اي

مصطفي بضيق : و ده اسمه اي انشاءالله

اروي : *** انت واقف ؟؟!


( يمشي مصطفي .. )

تيا : اوووبس

( تبص اروي ليها .. و تجري وراه .. )

تيا : هو مش ماجد كان وراكوا ؟؟ راح فين ؟!

جواد : هارسود !

عمر : في اي ؟؟

جواد : اكيد لما سمع مقدرش يمسك نفسه و راحلهم !!

تيا : ي ربب !! .. لازم نلحقه !

زياد : طب انا هكلم البوليس يحصلنا ع الجامعه عشان هم اكيد هناك ..

جواد : تمم


( يجري الكل تحت يركبوا عربيه جواد .. و يطلعوا .. ، يعدي وقت .. يوصلوا و ينزلوا م العربيه .. يدخلوا جوة يدوروا عليهم يلاقيهم في الكاڤيتريا و ماجد واقف معاهم .. يقربوا منهم .. )


جواد : هوووف كويس لقيناك

نورهان بقرف : هو في اي

تيا : برا عنك .. يلا برا كلنا ي رييت


( ياخد جواد ب إيد ماجد ل برا .. )


ماجد : جيتوا لي؟

عمر : عايزنا نسيبك يعني و انت مش في وعيك كده ؟؟!

ماجد : انا عاوز اخد حق حور مش هسيب حقها كده سيبوني عليهم

تيا : ع فكرة كلمنا البوليس جايين اهدي كده و القانون هيجبلك حقك

ماجد : اما نشوف بس ورحمه امي لو محدش اهتم و متسجنوش نهايتهم ع ايدي !!!

جواد : ماجد اهدي اهدي كده ! حور لما تقوم بإذن الله هترفضك خالص ع اللي انت عاوز تعمله ! انت دايما بتحكيلي انها طيبه جداا و اللي بيزعلها بتسامحه يعني هي هتسامحهم و منهم ل ربنا في نفس الوقت هتكون رضيت ربنا و حور

عمر : حور ده ملاك اصلا ع الارض


( ينهار ماجد في حضن جواد .. ثوانِ سرينه الشرطه تقرب .. يجوا يشاورلهم زياد ع البنتين من برا.. دقايق و يخرجوا عساكر و سلمي و نورهان في ايدهم و هم عمالين يولولوا و يصرخوا .. يبتسم الكل .. يعدي وقت .. بليل بعد انتهاء التحقيق تم بالقبض عليهم و العرض ل المحكمه .. يطمن الكل و يرجعوا ل عند اروي و مصطفي عند حور في المستشفي .. عمالين يهزروا و هم داخلين ع العنايه المركزه.. يلاقوا اروي في حضن مصطفي بدموع مش بتقف ! .. يتخض الكل ! يجروا عليهم .. )

تيا : هوو فيي اييي ؟؟! بتعيطوا ع اييي ؟؟!

مصطفي : حووور .. البقاءلله

الكل : اييييييي ؟؟!!!!!!!


( يخرج الممرضين ب عربيه حور و مغطيين وشها بالملايه .. يجري عليهم عمر و ماجد و تيا و اروي ..، عمالين يصرخواا .. و مش قادرين يصدقوا .. مش موقفين دمووع .. حبيبتهم و اختهم ماتت .. *انا ذات نفسيي بعييط ي جمااعه* .. ماجد اكتر واحد قلبه موجوع.. ماسك في ايدها مش عارف يسيبها.. يجي ممرضين تانيين بيبعدوهم عن العربيه .. يبعدوا الكل .. يودوا حور عشان تتغسل .. و تكون خلاص راحت ل عالم الموتي عالم اللي فيه الرب عادل هيجيبلها حقها .. تعدي بعض المشاهد م الدفنه و العزا .. و تمر ايام و شهوور و سنيين و حور في البال عمرها ما تغيب .. بعد سنتين م الوقت الحالي .. ، الكل متجمع قي النهار ع قبر حور قبرها منور و نضيف مليان ورد و زرع .. مشغلين قرآن ع سورة " يس " ..


شكل كل واحد اتغير و الحال اتغير برضه .. خلاص هم اتخرجوا السنه ده .. مصطفي و اروي اتجوزوا و شايله ع ايدها بنوته عسوله سموها " حور " .. و ماجد زي ماهو متغيرش بس بقي كئيب شويه نادرا ما يضحك .. بقي قريب جدا ل ربنا عشان لما يجي وقته يتأكد انه مع حور في الجنه .. زياد و عمر برضه لسه سناجل

.. و جواد حل كل مشاكله مع عيلته و بقوا حبايب جداا هو و محمد و كتب كتابه ع تيا و انهارده الفرح .. + ميار اخت تيا اتجوزت برضه و جابت " غدير " .. و لمي دخلت الجامعه .. بس حاجه وحيدة بس اللي متغيرتش ! .. حبهم ل بعض .. قربهم ل بعض .. لسه زي ماهي علاقتهم محدش يقدر يفرقهم ابداا .. نيجي بس ل خبر هيفرحكوا ! ان سلمي و نورهان اتحكم عليهم بالاعدام لانها تعتبر قضيه قتل .. بس قبليها نورهان انتحرت بس سلمي اُعدمت .. و ده يعلمنا منمشيش ورا اي حد سلمي مشيت ورا نورهان ودتها في داهيه .. و مش لازم اللي هنعوزه يحصل ربنا ع طول بيبقي شايلنا الاحسن ... بليل .. في فرح تيا و جواد .. موجود في جنينه بتطل ع البحر و منظرها خرافي .. كلهم واقفين جمب بعض بيتصوروا .. صورة تجمع كل الذكريات .. نرجع بقي للوقت الحاضر .. )


( قاعدين في بيت شكله غريب بس هعرفكوا انه بيت اروي و مصطفي كان عدي 5 سنين شكلهم كبر و بقوا ناضجين.. قاعدين كلهم ع الكنب و تيا في النص و ماسكه البوم صور .. تمسك الصورة بتاعه الفرح و ترفعها .. )


تيا : اليوم ده كان خرافي

جواد : طبعاا ي روحي مش كان فرحنا..

عمر : كان نفسي اليوم ده حور تبقي معانا فيه


زياد : اذكروالها الرحمه ي جماعه .. هنتقابل معاها في الجنه ان شاءلله

الكل : ان شاءالله..


يقرب عليهم ولد و بنت صغننيين .. و هم بيتخانقوا و ماسكين لعبه ..


وريد : مااماا حوور كسرتلي اللعبه عااااااااا

حور : لا ي طنط مكسرتلوش حاجه كنت عاوزه العب بيها مرضيش ف شدتها منه اتكسرت


اروي و تقوملهم تقرب منهم تحضنهم : اي ي ولاد بالحب مش كده امال لما نجوزكوا لما تكبروا هتموتوا بعض ولا اي ؟؟!


وريد : نعنم !! انا مش هتجوز ده ده وحسه !

اروي : ده امك اللي وحشه انا حور بنتي قمر ياااض100 يتمناها

تقوم تيا : بس ي عيال متاخدوش ع كلام طنطك و امك اروي هي مجنونه شويه

حور : محدس يقول ع ماما مجنونه

تيا : شبه امك يخربيتك

اروي : تربيتي.


تيا : انا مش مصدقه بجد ي اروي اتجوزنا و خلفنا و لسه صحاب و الدنيا حلوة

اروي : احمدي ربنا يختي

تيا :الحمدلله طبعاا بس كانت حاجه متتوقعش

الدنيا حلوة اوي.. الصبر فعلا مفتاح الفرج و صبرت و لقيتكوا كلكوا في حياتي بحبكوا


( يقوم جواد و يحضن تيا .. )

جواد : بحبك 

تيا : و انا بعشقك ي عاشقي الغامض


" تمت بحمدالله " 




Report Page