♥️

♥️


#روايه_انتقام_الصخر 

بقلم/بسنت شريف


البارت 28والااخير


صخر مسك. ناريمان بغضب من دراعها.... اللي حصل زمان دا يتقفل تماما وسيرته مش عايزها تتفتح تاني حتي ولا مع نفسك فااااهمه لان وقتها صدقيني مش هرحمك وانا زعلي وحش وسابها وراح المكان اللي متفق ان ياسمين تقابله فيه بس ملقاهاش طلع ليها الاوضه كانت واقفه مدياله ضهرها ف راح ليها 


صخر: اتاخرتي ليه ياحبيبتي انا مستنيكي تحت من بادري وبيلف ليها اتصدم انها بتعيط 


صخر: في اي مالك 


ياسمين بصتله بلوم: ليه عملت كدا 


صخر: عملت اي 


ياسمين بتتكلم ودموعها نازله بانهيار.... انا استحملت اهمالك ليا استحملت بعدك ومعملتك وعصبيتك عليا وكنت بجيب ليك اعزار لكن اني اكون سد خانه ليك واني مجرد هوا بالنسبه ليك دا مستحيل استحمله 


صخر بقلق: اي الكلام اللي بتقوليه دا 


ياسمين: كلام لا دا مش كلام وانت عارف كدا كويس 

ليه تعمل فيا كدا ليه اكون مجرد وسيله عشان تفضل قريب منها ليه تكسرني كدا ليه حرام. عليك انا اذيتك. في اي عشان تعمل فيا كدااااا انطق انا اذيتك في عشان تكسرني وتكسر قلبي كدا ليه تفضل معايشني في الهوم كل دا ليه


صخر ساكت مش عارف يبرر يقول ايه 


ياسمين: طلقني 


صخر: ياريت تهدي عشان نعرف نتكلم 


ياسمين: اانا مش عايزه اسمع منك كلام كفايه اوي اللي سمعته كفايه 


صخر: بس انتي فاهمه غلط 


ياسمين صرخت: فاهمممممه غلط سمعتك. بوداني انك بتقولها انك متجوزني انتقام منها وتقولي فاهمه غلط 


صخر مش عارف يكلم شكل انهيراها مجننه وجرحها بيوجعه هو اكتر منها... 


ياسمين بصاله بلوم وعتاب..... ارجوك. ابعد عني وطلقني كفايه لحد كدا 


صخر: بس انا مش هقدر اعيش من غيرك 


ياسمن: انت كداب كفايه كدب بقي كفايه كدب انت عمرك ماحبتني ولاعمرك هتحبني انت حبتها عشقتها وانا كنت مجرد سد خانه ليك سد خانه مش اكتر


صخر: لا انتي مش سد خانه انتي 


ياسمين: انا مش عايزه اسمع حاجه كفايه انا هبات في اوضه تانيه وارجوك تطلقني وسابته وخرجت وهو قعد مكانه ورمي نفسه هلي كرسي وانهارت قوته حزين لحزنها زعلان انه كسرها وليه مستغرب دا اللي كان متوقع 


ياسمين فضلت شويه في اوضه بس اتخنقت اكتر حاسه انها بتتخنق ف قامت مشيت وخرجت من البيت وهي مش عارفه هي راحه فين ولاراحه لمين دموعها نازله وفضلت ماشيه لحد مالقت نفسها عند قبر بباها وقفت قدامه.... كان نفسي تكون موجود شوفت حصلي ايه كان بيلعب بيا يابابي كان نفسي تكون موجود عشان تقوله كلمتك اللي دايما بتقولها لياسر انت ماتزعلش ياسمينتي ياسمينتك اتكسرت واتفتت ومبقتش قادره تبقي موجوده مثل عليا وضحك عليا بكل جبروت يابابي وانا اللي طلعت مغفله في الاخر كان مجوزني انتقام عايز ينتقم منها انه يوريها اذاي هو بقي غني وانها خسرته ااااه يابابي محدش حاسس بالنار اللي جوايا انا محتجاك اوي يابابي 


صباح يوم جديد 


صخر قاعد في اوضته عمال يدخن في سجايره يطلع فيها غضبه فاضل طول الليل علي حال دا ماتحركش منها انتظر انها تكون صحيت وحب يروح يتكلم معاها تاني وخبط علي اوضه مش لاقها فضل يدور عليها في كل الاوض ملهاش اي اثر ودا قلقه راح لاوضه رجاء وخبط جامد ففتح برعب.... ايه ياصخرفي ايه


صخر بتوتر: ياسمين عندك 


رجاء بتعجب : ياسمين لا اي اللي هيجبها هنا انا ماشوفتها من 

صخر ماصبرش يسما ونزل وبقي ينادي عليها ذي المجنون ياااااسمين ياااااسمين ياااااسمين كل اللي شاغلين خرجو مستغربين هو بينادي عليها كدا ليه 


صخرخرج علي حراس: ماشوفتوش ياسمين 


الحراس بصو لبعض: لا 


صخر:اذاي خرجت وانتم واقفين يااغبيه اقلبو عليها الدنيا ماتسبوش مكان غير مادورو فيه مفهوم يالا  


صخر مسح علي شعره بحزن:لا ياياسمين مش هسيبك تروحي مني مهما حصل وراح علي عربيته وبقي يدور عليه في كل مكان وبقي يبوص في وشوش الناس نفسه ينزل يسال عنها وحد يقوله هي فين فضل يدور بدون فايده وبعد مده رجع البيت كان حاتم وحور وياسر ورجاء قاعدين 


رجاءبرعب:اي يا صخر لقيتها 


صخر مردش وقعد 


حاتم بشك:هو في اي ياصخر اي اللي حصل 


صخر وطي في الارض ومااتكلمش 


ياسر:صخر اي اللي حصل ياسمين راحت فين انتم.اتخانقتو ولااي 


ناريمان بتضحك بشماته:عرفت الحقيقه 


ياسر ورجاءبصو لبعض بعدم فهم:حقيقه اي اللي بتتكلمي عليها 


ناريمان قعدت حطت رجل علي رجل:حقيقه جوازها من صخر 


ياسر راح ليها:حقيقه اي ماتتكلمي انتي هتنقطيني كلمه كلمه 


ناريمان بصت لصخر: ان صخر متجوزها انتقام 


ياسر تنح: انتقام ايه وليه وهو يعرف ياسمين اصلا ماتفهوني اي اللي بيحصل صخر رد 


ناريمان: بينتقم مني انا عشان انا سبته زمان واتجوزتك كانت مجرد سد خانه عشان انا و


صخر قطع كلامها بصفعه قويه....هو كان غلطي من الاول اني سمحت انك تفضلي هنا 


ياسر بتوهان ومش مستوعب اللي اتقال: حب اي وانتقام اي صخر هو اي كلام اللي بتقوله دا انتقام ايه 


ناريمان بغضب لصخر: انت بتضربني انت بتمد ايدك. عليا انا 


صخر مسكها من شعرها: لا دي لسه البدايه بس ورحنه لو ملقتهاش لهوريكي اسوء من خيلاتك حتي لو استخبيتي تحت الارض اطلعي باررره 


ناريمان خرجت تجري وياسر واقف مش فاهم. اللي بيحصل 


صخر دخل مكتبه وحاتم دخل وراه... ناوي علي اي 


صخر: مش عارف انا قلبت الدنيا عليها وملهاش اي اثر كانها الارض اتشقت وبلعتها 


حاتم: طيب اهدي عشان تعرف تفكر هي ملهاش حد من صحابها موجود هنا 


صخر: لاصاحبتها سافرت 


حاتم بقلق: هو فعلا سمعت كلام اللي ناريمان قالته 


صخر: ايوه


حاتم: اذاي يعني 


صخر: معرفش انا طلعت اشوفها لقيتها بتقولي كلام دا 


حاتم: يعني ناريمان اللي حكت ليها ولااي 


صخرزعق: مش عارف ياحاتم مش عارف انا مش. بفكر غير فيها دلوقتي عايز اوصلها  


رجاء:ياسمين عند سيده 


صخر راح ليها بسرعه:سيده مين ومكانها فين اوصل ليها اذاي 


رجاء بصتله شايفه اللهفه في عنيه....دي كانت بتساعدني في شغل البيت 


صخر:ومكانها فين ارجوكي.قوليلي 


رجاء:هوانت بتحبها بجد


صخر:بحبها اووي 


رجاء؛واللي ناريمان قالته دا 


صخر:كانت غلطه صدقيني انا عارف اني غلطت في حقها بس انا هصلح كل حاجه ودا وعد مني بس انا عايز اعرف مكانها


رجاء شافت الندم في عنيه....ياسمين ماتعرفش حد غير سيده واحنا ف اكيد هتلاقيها عندها ولو مش عندها هتكون هيي عارفه مكانها 


صخر:هي فين 


 رجاء: اوعدني انك ماتقربش منها 


صخر:اطمني انا ماهصدق القها وانا اللي مزعلها ف مش هعاقبها علي زنبي 


رجاء اطمنت من كلامه وادته العنوان وراح بسرعه وحاتم راح معاه وقبل ماينزل حاتم مسك ايده.... اهدا وانت بتتكلم معاها اللي سمعته كتير عليها 


صخر هز راسه ووخرج من العربيه وطلع الشقه وخبط علي باب وفتحت ليه سيده 


صخر: حضرتك الحاجه سيده 


سيده برعب وقلق من شكله: انت مين 


صخر:انا صخر الاسيوطي 


سيده بصت جوا الشقه وبصتله بقلق:انت عايز 


صخر:عايز ياسمين


سيده بتوتر :ياسمين ياسمين مين مفيش حد هنا انا لوحدي 


صخر:طيب مش هتقوليلي اتفضل هتسبيني واقف علي باب 


صخر تخطاها ودخل وقعد البيت كان بسيط اوي فاكرو ببيتهم القديم فابتسم.... اقعدي ياحاجه. 


سيده قعدت بتوتر وخوف من شكله


صخر: انا مش جاي ااذيها صدقيني انا عايز اتكلم معاها مش اكتر 


سيده بصتله اوي 


صخر: صدقيني انا مش بكدب عليكي هتكلم معاها بس 


سيده شافت حبه ليها في عينه ف شاورت علي اوضه 


صخر قام فتح الباب ودخل كانت ياسمين قاعده علي سرير وضامه رجليها ووشعرها مفرود وباصه قدامها ودموعها نازله من غير شعور منها 


صخر راح قعد جنبها علي سرير واخد نفس طويل.... 


 انا مش عارف انتي مشاعرك ايه دلوقتي من ناحيتي ولاانتي وصلك ايه عني او فهمتيه اذاي اللي هحكيه دا ممكن مايغفرش ليا اللي عملته معاكي بس انا حابب احكيه ليكي.... انا عرفت ناريمان من وانا في جامعه كنت في اخر سنه ليا وهي كانت لسه محوله للجامعه مع الوقت اتعرفنا علي بعض وحبيتها وكنت دايما حاسس ان الحب دا مش هيكمل بسبب الفروق الماديه اللي بينا واتحققت اكبر مخاوفي لقيتها في يوم داخله عليا الورشه اللي شغال فيها ماتكلمتش وماقالتش حاجه بس نظرات عنيها كانت كفيله تخليني نفسي اموت نفسي بدل المره الف حسستني اني مقرف بدرجه ماتتوصفش لووكانت اتكلمت كان هيبقي اهون علي من اني اشوف نظراتها دي ومكفهاش راحت بيتنا واهانت امي واتسببت في موتها ودا لسه عارفه قريب من حور دخلتها حياتي عشان تدمرها وقتها سافرت عشان كنت تعبت وكل الابواب اتقفلت في وشي ورجعت بعد 8سنين واحد تاني هي كسرت جوايا كل حاجه حلوه كسرتني انا نفسي يوم مارجعت كنت واخد قرار علي نفسي اني لازم انتقم من كل كنت راجع وجوايا نار لو خرجت كانت هتحرق كل حاجه علي وجه الارض واما اتجوزتك كنت بقنع نفسيتي انه انتقام بس انا عمري مااعملت اي حاجه من اللي كنت مخططت ليها لاني حبيتك. حبيتك من غير ماحس من غير اراده لقيت نفسي بغرق كل يوم في عشقك صدقيني انا مكدبتش عليكي في ولاكلمه 


ياسمين بصاله ومش بترد صعب عليها حست انه شاف كتير اوي في حياته بس في نفسي الوقت مش قادره تسامحه علي اللي عمله معاها 


صخر: انا مقدر حالتك دلوقتي وعارف انك صعب تسامحي وانا مش هجبرك. تسامحيني وهديكي الوقت اللي انتي عيزاه بس اللي لازم تفاهميه انيي مستحيل اسيبك ياسمين 


ياسمين بتحاول تصدقه بس اللي سمعته اكبر من استعابها


صخر: انا مش عايز اسمع منك كلام ووقت ماتحبي تتكلمي هكون سامعك ماشي يالا 


ياسمين: انا عايزه افضلرهنا واما اهدي هرجع 


صخر: مشاكلنا نحلها في بيتنا ياحور مش هنا وياريت بعد كدا ماتسبيش بيتك لاي سبب من الاسباب يالا 


ياسمين بصتله وقامت معاه وخرجو كانت سيده مستنياهم واول ماشفتهم خارجين مع بعض ضحكت 


صخر راح ليها: متشكر ليكي ودا كارت بتاعي لو احتاجتي اي حاجه في اي وقت كلميني 


سيده: ربنا يخليك 


صخرابتسم ومردش


سيده: خلي بالك منها وماتزعلهاش تاني. وانتي يااياسمين اعمل ذي ماقولتلك فاهمه 


صخر اخدها ومشي وطول الطريق كانو ساكتين وبعد مده وصلو البيت طلعها اوضه ودخلها ودخل معاها.... الاوضه دي اعتبريها ملجائك. من هنا ورايح اي وقت نزعل فيه يحصل اي حاجه تعالي هنا واقعدي براحتك. ونتعاتب بعد ماتهدي لكن بلاش في يوم تسبيني وتسيبي بيتك لاي سبب من الاسباب 


ياسمين بصتله وماردتش وهو سابها. وخرج وراح يبلغ امها انها وصلت 


ياسمين قدت علي سرير وبتفكر رجوعها دا كان صح ولاغلط كان لازم تعاقبه ولا لا وافتكرت كلام سيده 


فلاش باك 


ياسمين راحت لسيدهرلان دا المكام اللي تعرفه واول مافتحت الباب رمت نفسها في حضنها وعيطت 


سيده : اهدي ياحبيبتي واخدتها ودخلت وقعدو وياسمين حكت اللي حصل معاها وهي بتعيط 


سيده سبتها تتكلم لحد ماخلصت : هسالك سؤال 


ياسمين: ايه؟ 


سيده: هو زعلك طول فتره جوازكم


ياسميين: لا


سيده: حسسك انك في يوم. انك. سد خانه عن حد 


ياسمين: لا 


سيده: يبقي بلاش تخربي بيتك بايدك لان دا اللي هي عيزاه عايزه تستفرض بيه اكيد اما كانت تعرفه كان مش بالمستوي دا ربنا يذيده فهي دلوقتي مقتنعه ان دا كله هي الاحق بيه 


ياسمين: تاخده انا مش عايزه حاجه 


سيده: غبيه الست الشاطره اللي تحافظ علي بيتها و جوزها وماتسمحش لحد يقرب منهم مش تسيب الدنيا كدا وتمشي وتقدم ليها حياتها علي صنيه من دهب 


ياسمين: بس انا. مش هقبل كدا علي كرامتي 


سيده: وهو في حد مس كرامتك بحاجه باردو لو هو رجع ودور عليكي واشتراكي اوعي تبعيه يابنتي ومايمنعش انك تعرفيه غلطه بينك وبينه وتعرفيه انك زعلتي ماتخربيش بيتك علي حاجه حصلت في الماضي 


وخرجت من شرودها علي صوت رجاء 


رجاء: كنت متاكده انك عندها


ياسمين بصتلها وبصت في الارض 


رجاء: هو بيحبك علي فكره وكان هيتجنن عليكي اديلو فرصه تانيه ياياسمين وبلاش تمشي ورا ناريمان 


ياسمين بصدمه: ناريمان مين قالك 


رجاء: هي حكت كل حاجه وحكتلها اللي حصل 


ياسمين: طيب وياسر عمل اي اما عرف 


رجاء: مش عارفه مالوش رده فعل ودا انا مستغربه ليه بس اخوكي محدش يستغرب دايما تصرفاته محدش يتوقعها ارتاحي انتي ونكلم بعدين 


ياسمين هزت راسها ونامت  


الايام بتمر ويبقي الحال كما هو عليه 


حاتم رجع من شغله بينادي علي حور ودخل ليها المطبخ كانت واقفه بتطبخ 


حاتم. حضانها من ضهرها: بتعملي اي 


حور ابتسمت بحب: بعمل اكل 


حاتم: ايوه انا عارف بس اكل ايه اللي بتعمليه 


حور: نجريسكو وبابنيه


حاتم: امممممم 


حور: بوص انا حبت طريقتها من علي نت تفتكر هتطلع حلوه 


حاتم مسك ايدييها وباسها: اي حاجه انتي بتعمليها حلوه كفايه انك تعبتي نفسك 


حور ضحكت بسعاده 


حاتم: هاخد شاور عقبال ماتخلصي الاكل عشان انا هموت من جوع 


حور: دقايق والاكل هيكون جاهز 


حاتم: ماشي ياحبيبي وبعد دقايق كان خرج. وحور كانت حطت الاكل علي سفره وانتظرته ياكل وتشوف رايه 


حاتم بياكل ومش بيعلق 


حور بقلق: اي 


حاتم بياكل تاني ومش بيرد 


حور: انت مش بترد ليه هي وحشه 


حاتم: مش بطاله 


حور: يعني اي هي حلوه ولاوحشه يعني 


حاتم: يعني تعتبر احلي مكرنه اكلتها في حياتي 


حور بسعاده: بجد 


حاتم: جد جداا كلي هتعجبك جدا 


حور اكلت وعجبها الاكل وكانت فرحانه ان اكلها عجبه 


راضي داخل البيت دور علي تيا لقها في المطبخ 


راضي: بتعملي اي هنا 


تيا: بعمل اكل اتفقت انا وحور نجيب اكله من النت ونعملها


راضي: اممممم واي الاكله دي بقي 


تيا: نجريسكو وبانيه بس اي بقي جامده جدا الشيف بوراك هيقولي علميني 


راضي: لا والله و هي اي ريحه دي 


تيا جريت علي فرن طلعت صنيه كانت اتحرقت راضي بصلها باستخفاف.... بوراك هيتعلم منك واضح عملالي اكل محروق كتر خيررك 


تيا: اتحرقت غصب عني انا مش بعرف اعمل اكل 


راضي بصلها وبص للصنيه.... انا مش عايز ازعلك بس الاكل مايتكلش خالص ياتيا... اطلبك بيتزا معايا


تيا بصتله بحزن وماردتش 


راضي بحب: بكرا تتعلمي وهتبقي احسن من. بوراك كمان 


تيا بامل: بجد


راضي: جد جدا هابيتزا ولاكريب 


تيا: بيتزا 


صخر في مكتبه والباب خبط 


صخر: ادخل 


ياسمين دخلت ومعاها ورق ادته لصخر 


صخراخده... واكلم معاها في شغل شويه بعد ماخلصوو جت تمشي صخر مانعها 


صخر: هتفضلي تعاقبيني كدا مش. كفايه عقاب بقي 


ياسمين بصت في الارض ومارضتش 


صخر رفع وشها بايده: سكوتك وبعدك عني دا اكبر عقاب ليا كفايه بقي ياسمين 


ياسمين: انا مش عارفه اسامحك علي اللي عملته


صخر: الايام بتداوي ياسمين سيبي كل حاجه للوقت بس كفايه بعد بقي انا مش قادر اعيش من غيرك 


ياسمين مش بترد 


صخر: واحشتني اوي ياسمين 


ياسمين: وانت كمان 


صخر ابتسم ووقبل راسها ويديها 


ناريمان قاعده في اوضتها فاتحها احدي مواقع التواصل الاجتماعي وشافت صور لصخر وياسمين وكاتب عليها(❤👑my soul) "'روحي'"


ناريمان بغضب رمت الموبايل اما شافت الصور لان دا دليل انهم رجعو لبعض انهم رجعو لبعض سمعت صوت عالي نزلت بسرعه تشوف في ايه كان كارم بيزعق مع طارق 


ناريمان بقلق:في اي ايه اللي حصل 


كارم:كل حاجه راحت كل ضاع ياناريمان كله ضاع 


ناريمان بخوف:هو اي اللي ضاع انا مش فاهمه حاجه


طارق: الشرطه شمعت القري بتعتنا واحنا مطالبين لتحقيق دا غير الديون اللي بتزيد كل يوم كل حاجه ضاعت ياناريمان كل حاجه 


ناريمان بزهول: ااانت بتقول ايه اذاي اذاي ومين اللي عمل كدا 


كارم ماستحملش الصدمه ووقع منهم 


ناريمان جريت عليه هي وطارق وطلعو اوضته وطلبو ليه دكتور وبعد مده كان وصل كشف عليه 


طارق بقلق:خير يادكتور بابا مالو 


الدكتور بحزن:البقاء لله واضح انه جاله ساكته قلبيه شد حيلك عن اذنك 


ناريمان بتصرخ بزهول: لالالالا بابي قوم قوووم انت كويس انت مش هتسيبني قوووم يااطارق اعمل حاجه ياطارق قوله يقوم 


طارق قعد جنب ابوه وعينه دمعت علي فراق ابوه وناريمان انهارت مش مصدقه انها فقدته 


ودخل شاب من اللي شاغلين عندهم 


الشاب:طارق بيه


طارق قام ليه ومسح دموعه:ايوه


الشاب:انا عرفت مين اللي كان مع كارم بيه واقنعه يشتري القريه


طارق: مين


الشاب: واحد اسمه مسعد وعلي حسب ماعرفت انه يعرف ياسر بيه لان معاه علي طول 


ناريمان بزهول: ياسر وقريه اي انا مش فاهمه


طارق: روح انت واعمل اجراءات الدفن 


الشاب: حاضر ياطارق بيه 


ناريمان: فهمني قريه ايه دي 


طارق: قريه ابوكي صمم يدخل فيها شريك وبعد مادفع كل اللي حيلته صاحبها اختفي وبابا اللي بقي متصدر وحصلت فيها اكتر من حاله تسمم 


ناريمان: يعني ياسر هو اللي عمل كدا وسابته وجريت بجنون وطارق ماهتمش بيها وراح لابوه وقعد جنبه 


ناريمان دخلت مكتب ابوها وجابت منه مسدس وخرجت ذي المجنونه علي بيت صخر 


كانو كلهم متجمعين بيضحكوووتيا بتحكي مواقف الاكل المحروق اللي مش بتنتهي 


ياسر: انا قررت حاجه وعايز اخد رايكم. فيها 


صخر: ايه 


ياسر: انا قررت اخطب شهد السكرتيره اي رايك. ياصخر 


صخر: بنت ممتازه ومؤدبه جدا 


ياسر: طيب هتيجي. معايا 


راضي بصله وضحك: الاب الحنون لينا لكل خطوبه يكون هووالموجود 


صخر ضحك: اكيد طبعا انوي انت وانا معاك 


ياسمين: طيب وناريمان هتعمل معاها اي


ياسر: ولااي حاجه هطلقها ناريمان كانت اكبر غلطه في حياتي و


وسمعو صوت ناريمان: انت اللي اكبر غلطه عملتها وخلاص هصلحها


انتبهو ليها واتصدمو من شكلها انها بتعيط ومكياجها بايظ شكلها بيدل ان في حاجه 


ناريمان: هندمك. ذي ماماوته مش هسيبك ليه عملت فيه كدا اذاك في ايه عشان تدمره كده وتخسرنا كل حاجه


محدش فاهم حاجه ولافاهمين قصد ناريمان وكانت صدمه للكل اما طلعت المسدس من شنطه 


ياسمين برعب:اهدي ياناريمان اي اللي حصل 


ناريمان:اسكتي انتي بالذات مش عايزه اسمع منك.حاجه انا بكرهك.وبكرهكم.كلكم انتم ضيعتو مني كل حاجه وياسر السبب في موته وخد مني بابي


صخر بصلها ورجع ياسمين وحور ورا عشان حس انها مش طبيعيه ولسه هيروح ليها اتلفت علي صوت ضرب الرصاص بس الغريب ان ياسر واقف مين الي اتصاب واتصدم اما شاف رجاء واقعه سايحه في دمها كلهم جريو علي رجاء والحرس بتاعت صخر جم علي صوت الرصاص ومسكو ناريمان


ياسمين بانهيار:ليه يامامي عملتي كدا ليه 


ياسر:ليه ياماما ليه 


رجاء بتعب:انت ابني افديك.بروحي


صخرر:اطلبو اسعاااف بسرعه 


رجاء:ملهاش لازم انا خلاص هموت خلي بالك منهم ياصخر ياسمين وياسر مالهمش حد غيرك خلي بالك. منهم ياصخر 


صخر:في عنيا وانتي هتبقي كويسه ماتقلقيش 


ياسمين.بتعيط:مامي ماتسبنيش انتي هتبقي كويسه 


رجاء ابتسم وبصت لياسمين وياسر كانهم بتوعدهم ونفدت اخررانفسها 


الشرطه جت قبضت علي ناريمان واتحكم عليها بالاعدام وكل ممتلكات ابوها اتحجز عليها وطارق سافر عشان يبتدي من جديد 


ياسر اتجوز شهد وعاش معاها حياه بسيطه خاليه من اي مظاهر كدابه او علاقات مزيفه 


صخر طلب ياسر وسلم ليه عقد 


ياسر: اي دا 


صخر:دا تنازل مني ليك عن جزء من شركه انا قسمت الاسهم بينك.وبين ياسمين ودا عقد الفيله بتاعتكم 


ياسر اخد الورق وهوومش فاهم حاجه.... دا اي دا 


صخر: مبقاش ليه لازم اني امسك الشركه انت اولي بيها وانا هبقي اجي اباشر عليها مش اكتر 


ياسر: وانت جبت الفيله منين 


صخر: اشتريتها من اللي اشتراها منك 


ياسر خرج وهو مش فاهم حاجه من صخر وصخر خرج بعدها وراح عند مقابر امه ووقف....انهارده تم انتقام الصخررياامي انتقمت من كل واحد اذاني وجيه عليا وحاولت بقدر الامكان اني ماظلمش حد مالوش زنب ورجعت الحقوق لصحابها اول مره احس اني مرتاح من سنين كتير اووي انا كنت مخطط انه يخسر بس لكن ترتيب القدر انه هو يموت عشان تحس بنفس الشعور اللي حسيته الله يرحمك ياامي 

ومشي وسابها 


وبكده تبقي تممممممت 🤩🤩🤩🍁


اي رايكم في البارت 🌝🙄


واي رايكم في نهايه 🙄🤔


شكرا لكل كومنت اتكتب منكم طول الروايه ❤❤ ✨🤗

Report Page